Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh řadicího mechanismu bezprodlevové převodovky
Mičola, Ivo ; Prokop, Aleš (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou bezprodlevového řazení u převodovek. První část je věnována teoretickému úvodu. Následuje komplexní postup od dynamiky vozidla, volby převodových poměrů, přes využití reverzního inženýrství pro modelování vnitřního prostoru skříně převodovky, až po samotný konstrukční návrh vnitřních součástí a jejich pevnostní analýzu. Navíc by touto prací měla být alespoň částečně vyplněna mezera v dostupné literatuře, ke které má přístup široká veřejnost.
Konstrukce experimentální stanice pro měření valivého odporu cyklistických pneumatik
Matela, Milan ; Medlík, Jan (oponent) ; Vrbka, Martin (vedoucí práce)
Tato bakaláská práce se zabývá konstrukním ešením mící stanice valivého odporu cyklistických pneumatik. V této práci je vysvtlen pojem valivý odpor a popisuje jeho definici. Práce analyzuje existující zpsoby mení valivého odporu, vybírá nejlepší z nich a na jeho základ popisuje návrh konstrukního ešení mící stanice.
Program pro optimalizaci převodových stupňů
Pokorný, Pavel ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Při jízdě autem působí na vozidlo kromě člověka, který je řídí, i několik dalších vlivů fyzikální podstaty. Tyto faktory výrazně ovlivňují celkové chování vozidla, jeho výkonnost, spotřebu atd. Je tedy účelné zabývat se při vývoji vozidel (ať již civilních či závodních) právě těmito neviditelnými nepřáteli a jejich vliv co nejvíce optimalizovat. Cílem této práce je popis vlivů které působí na jedoucí vozidlo. U většiny dílčích faktorů je uveden i praktický příklad. Na základě teorie o převodovkách je sestaven program pro vytvoření pilového diagramu dané převodovky a následnou optimalizaci jejich převodových stupňů. Na závěr je provedeno několik analýz reálných vozidel a jejich následné vyhodnocení. Výstupem práce je přehled faktorů ovlivňujících vozidlo za jízdy, výsledky námi provedených analýz a program sloužící k optimalizaci převdových stupňů.
Design of a tensioner for ribbed saw blades
Gaumond, Marc-Antoine ; Chladil, Josef (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
The objective of this work is to develop a band saw tensioner from the drafting of the specifications to the testing of the prototype while finding the optimal solutions technologically and financially. This development covers the mechanical design and dimensioning of the entire machine. In this repport every step of the project are covered, the benchmark, the specifications, the design and dimensioning, and finally the financial study.
Motorová jednotka stavebního nakládacího stroje
Koksa, David ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá stavebními nakládacími stroji a jejich motorovou jednotkou. Pro uvedení do problematiky kolových nakladačů je provedena teoretická rešerše těchto strojů. Následně jsou vybrány tři konkrétní stroje podobné typové řady, které jsou dostupné na trhu. Vybrány jsou dle zadaných technických parametrů. Výpočtovou metodikou jsou spočítány jednotlivé výkonové požadavky stroje v různých režimech. Tyto výkonové požadavky jsou sečteny a výsledkem je celkový potřebný výkon. Dle vypočítané hodnoty celkového výkonu jsou v závěru práce navrženy konkrétní motory od různých výrobců, což bylo cílem práce.
Konstrukce zařízení pro měření valivého odporu pneumatiky
Piskoř, Martin ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření konstrukčního návrhu měřicího zařízení pro experimentální identifikaci valivého odporu pneumatik. První část je věnována popisu valivého odporu. Popisuje jeho vznik, faktory, které ho ovlivňují, a také metody identifikace valivého odporu. Druhá část této diplomové práce se zabývá samotným konstrukčním řešením zařízení pro identifikaci valivého odporu. Tato část obsahuje také analýzu napjatosti a posouzení bezpečnosti vůči meznímu stavu únavy. Dále se tato práce věnuje výběru vhodné měřící techniky včetně analýzy nejvýznamnějších chyb měření. Poslední kapitola se věnuje finančnímu odhadu nákladů spojených s výrobou a sestavením navrženého měřicího zařízení.
Jízdní odpory vozidel
Prachař, Roman ; Dadák, Leo (oponent) ; Rochla, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem jednotlivých jízdních odporů, které působí na vozidlo. Popisuje významnost těchto odporů a faktory, které ovlivňují jejich velikost. Vymezuje postupy při zjišťování jednotlivých veličin potřebných k určení jízdních odporů. Dále popisuje přenos a velikosti hnací síly potřebné pro překonávání celkového jízdního odporu, způsoby měření silničních dojezdových zkoušek při určování jízdních odporů a vliv jízdních odporů na hospodárnost provozu. Praktická část pojednává o plánu a průběhu realizovaného měření na vybraném vzorku vozidel. Závěrečná část se zabývá hodnocením naměřených údajů z provedeného měření.
Motorová jednotka lesního těžebního stroje
Petr, Tomáš ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Na začátku bakalářské práce je popis harvestoru a jeho základních částí. Poté je vypracována rešerše čtyř šestikolových lesních těžebních strojů, které mají podobné parametry jako zadání bakalářské práce. Dále je popsána teorie s rovnicemi potřebnými k výpočtu valivých a setrvačných odporů. Na základě této teorie byl proveden výpočet výkonů pro jednotlivé jízdní režimy stroje. Poté byly vypočítány výkony pro pracovní zařízení harvestoru. Z jednotlivých hodnot byly určeny celkové výkony stroje, které byly přehledně uspořádány do tabulky a grafu. Na základě maximálního vypočítaného výkonu byly vybrány tři vhodné motory a z nich jeden nejlepší.
Fyziologická odezva organizmu cyklisty při použití různých komponentů horského kola
Bížová, Michaela ; Brtník, Tomáš (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Fyziologická odezva organizmu cyklisty při použití různých komponentů horského kola. Cíle: Cílem této závěrečné práce bylo pomocí systematické rešerše posoudit rozdílný vliv komponentů kola na fyziologické odezvě organismu cyklistů. Metody: Hlavní zdroje byly vyhledány ve vědeckých databázích Taylor and Francis, Researchgate, ScienceDirect. V zařazených studiích byly vyhledány jednotlivé výzkumy, které byly zaměřené na fyziologii organismu testovaných cyklistů. Jednalo se o experimenty. Tyto výzkumy zkoumaly celkový výkon při použití různých cyklistických komponentů. Z porovnaných výsledků všech výzkumů byly vymezeny možné moderující faktory vlivu těchto komponentů na energetickou náročnost při jízdě. Výsledky: V této práci bylo použito celkem 18 studií, které se zaměřují na fyziologickou odezva organizmu cyklisty při použití různých komponentů horského kola a také porovnání somatického charakteru mimo jiné i u silničního kola. Odpružená horská kola poskytují větší pohodlí a tlumení nárazů v terénu, což přispívá ke snížení fyzické námahy jezdce a energetické náročnosti při jízdě. Jízda na kole s pouze předním odpružením je efektivnější a rychlejší než na kole s předním a zadním odpružením. Větší kola o velikosti 29" se ukázala jako výhodná, přinášející zlepšení výkonu, nižší tepová...
Koeficient valivého odporu pneumatik
Hasala, Matěj ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na koeficient valivého odporu pneumatik jak z pohledu faktorů, které tento koeficient ovlivňují, tak z pohledu experimentálních metod pro jeho stanovení. V první části práce jsou detailně rozebrány klíčové faktory ovlivňující koeficient valivého odporu. Následuje popis metod používaných k měření valivého odporu v laboratorních a reálných podmínkách. Práce pokračuje přehledem typických hodnot koeficientu valivého odporu pneumatik různých kategorií, které byly ještě rozděleny do podkategorií a vzájemně porovnávány. Poslední část práce se věnuje principiálnímu návrhu měřicího zařízení pro měření valivého odporu. Návrh zohledňuje cenové náklady a možnost získání osvědčení o technické způsobilosti k provozu vozidla na pozemních komunikacích. V návrhu měřicího zařízení byly vybrány konkrétní měřící přístroje a komponenty potřebné pro homologační proces a byla vytvořena cenová kalkulace známých dílů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.